<h1>VAŠA PITANJA, NAŠI ODGOVORI</h1>

VAŠA PITANJA, NAŠI ODGOVORI

Imate pitanja u vezi sa našim proizvodima? Na pravom ste mestu. Ovde ćemo vas transparentno upoznati sa našim obavezama u vezi sa recepturama, ekodizajnom i proizvodnjom.

IZVORI, SASTOJCI I RECEPTURE

Gde i kako nabavljate sirovine?

Trenutno proizvodimo naše proizvode od više od 450 biljnih izvora iz celog sveta. Vodimo računa o uticaju na planetu i posvećeni smo stalnom unapređenju kako bismo osigurali da naši biljni sastojci dolaze iz odgovornih i održivih izvora.

Od 2020. godine smo član UEBT-a, udruženja koje nas vodi i poziva na etičko prikupljanje prirodnih sastojaka s poštovanjem prema ljudima i biodiverzitetu.

U Francuskoj, tačnije na našim poljima u La Gacilly, uzgajamo naše prepoznatljive biljke na održiv način na 60 hektara zemljišta prema modelu agroekologije. Godine 2021. postali smo prvi francuski brend koji je dobio UEBT sertifikat za 9 svojih kultnih biljaka iz La Gacilly.

U narednim godinama želimo nastaviti proces sertifikacije na dva nivoa:

  • Sertifikacija naših ikoničnih sastojaka u Francuskoj i širom sveta
  • Sertifikacija celokupnog lanca snabdevanja

Naš pristup snabdevanju zasniva se na sledećim principima:

🔹 Isporuka u količini i kvalitetu:
  • Dajemo prednost sirovinama koje se mogu pratiti do proizvođača ili sakupljača
  • Obezbeđujemo kvalitet naših sirovina
  • Jačamo (dugoročne) odnose sa našim dobavljačima
  • Isključujemo GMO
🔹 Zaštita ljudi i biodiverziteta:
  • Kroz znanje, zaštitu i održivo korišćenje biodiverziteta
  • Dajemo prednost boljim kulturnim i sakupljačkim praksama (npr. organska poljoprivreda, agroekologija, UEBT...)
  • Obezbeđujemo pošteno plaćanje proizvođačima/radnicima uključenim u naše lance snabdevanja i poštovanje dostojanstvenih uslova rada (npr. fair trade, UEBT…)
🔹 Deljenje sa zajednicama:
  • Poštujemo lokalnu dinamiku i podržavamo razvojne potrebe naših izvora
  • Primenujemo proaktivan pristup poštovanju Nagoya protokola i lokalnih zakona o biodiverzitetu

Šta podrazumevate pod pojmom „agroekologija“?

U Yves Rocher-u je poljoprivreda stvar časti.

U La Gacilly-ju smo zahvaljujući stručnim znanjima naših botaničara i agronoma izabrali agroekologiju kao model poljoprivrede za regeneraciju i revitalizaciju zemljišta i životne sredine.

Agroekologija kombinuje poštovanje ravnoteže životne sredine i ritma sezona, bez upotrebe pesticida — ali to nije sve.

Na primer, uzgoj naših prepoznatljivih biljaka je u potpunosti integrisan u okolni ekosistem kako bi se izbegla njegova neravnoteža. Vlažne livade, žive ograde, oprašivači, plodored i drugi elementi pomažu u očuvanju biodiverziteta i istovremeno omogućavaju proizvodnju biljaka.

Zemlja i priroda na kraju postaju samoodržive, bez iscrpljivanja.

Ovaj vizionarski model naši istraživači i naučnici neprestano obogaćuju kroz eksperimentisanje i praksu, ali i kroz komunikaciju sa mnogim akterima iz Bretanje.

Konkretno, bavimo se poljoprivredom sa pozitivnim uticajem kako bismo doprineli poštovanju prirode i postizanju lepote dostupne svima.

Da li su vaši proizvodi organski?

Ne tvrdimo da smo organski brend, ali smo razvili novu liniju nege za celu porodicu, koja je sertifikovana od strane Ecocert CosmeBio. Napravljena je od organskih jabuka i transparentno nazvana — Famille Bio.

Za ostale naše proizvode važi da su formulisani sa maksimalnom količinom sastojaka prirodnog porekla i da su svi ključni aktivni sastojci u našim recepturama biljnog porekla.

Od 1997. godine naša polja u La Gacilly-ju potpuno su prešla na ekološku poljoprivredu. Danas to obuhvata 60 hektara na kojima raste 7 naših kultnih biljaka: plavi zvezdan (nevađa), neven, arnika, kamilica, kapucinka, rimska kamilica i nana. Kristalni fikus i živoča takođe su sertifikovani kao organski i gaje se u staklenicima.

Da li su vaši proizvodi testirani na životinjama?

Ne. Ne testiramo i nikada ne podržavamo testiranje na životinjama — ni naših gotovih proizvoda, ni sastojaka koje sadrže. U borbu protiv testiranja na životinjama uključili smo se veoma rano, mnogo pre nego što su regulative uvedene 2000. godine. Naime, 1989. godine kompanija Yves Rocher donela je pionirsku odluku u kozmetičkoj industriji da obustavi testiranje gotovih proizvoda na životinjama i zameni ih alternativnim metodama. To nam je 1992. godine donelo zlatnu medalju SPA (Društvo za zaštitu životinja) u Francuskoj.

Uvek verni svojoj posvećenosti, takođe potvrđujemo da:
  • Odbijamo da nabavljamo sirovine od dobavljača ako su bile testirane na životinjama u kozmetičke svrhe.
  • Naša interna povelja o sastojcima je veoma stroga: odbacujemo životinjske sastojke. Iznimka su med i pčelinji vosak koji su prirodne sekrecije.
  • Podržavamo razvoj istraživačkih programa usmerenih na alternativne metode testiranja koje ne uključuju životinje. Naš cilj je da ih promovišemo i širimo.

U svim našim aktivnostima posebno vodimo računa o životinjama. Na primer, sve naše industrijske lokacije u Bretanji imaju LPO sertifikat (Francuska liga za zaštitu ptica).

Da li su vaši proizvodi veganski?

Naši proizvodi su 100% vegeterijanski, a više od 700 naših receptura je vegansko, što predstavlja 75% našeg portfolija.

U slučaju da ne postoji zadovoljavajuća alternativa, dozvoljavamo upotrebu nekih prirodnih sastojaka životinjskog porekla, čije prikupljanje ne narušava integritet životinja (prirodni sekreti poput meda i pčelinjeg voska). Ovi derivati se koriste za povećanje efikasnosti i čulnosti receptura. To se odnosi na preostalih 25%.

Zašto u neke recepte uključujete sintetičke sastojke?

Svi naši proizvodi su bezbedni — bez izuzetka.

Iako u našim recepturama i dalje dajemo prednost sastojcima prirodnog porekla, ponekad je potrebno dodati određeni procenat sintetičkih sastojaka (konzervansi, stabilizatori, teksture, boje, parfemi...). Znamo da ti sastojci nisu uvek omiljeni, ali pomažu da se obezbedi efikasnost i bezbednost proizvoda.

Na primer: čim proizvod sadrži vodu, važno je da bude konzervisan kako se ne bi razmnožavali mikrobi. Zato koristimo sintetičke konzervanse, jer prirodne alternative dozvoljene evropskim regulativama ne postoje.

Ali ne brinite: osim što su u skladu sa najstrožim evropskim propisima, svi naši proizvodi podležu strogom internom testiranju i procesu monitoringa.

Kako obezbeđujete bezbednost svojih proizvoda?

Svi naši proizvodi su bezbedni — bez izuzetka.

Pošto nam je bezbednost prioritet, proučavamo sve sirovine koje se nalaze u našim recepturama. Svaki sastojak ima funkciju i koristi koži. Koristi se u pravoj koncentraciji radi optimalne efikasnosti i zagarantovane bezbednosti.

Svi naši proizvodi ispunjavaju evropske propise — jedne od najstrožijih na svetu. Takođe su podržani od strane nezavisnih stručnjaka: Naučnog komiteta za bezbednost potrošača — SCCS.

Ali to nije sve! Svi naši proizvodi dodatno podležu strogom internom testiranju i nadzoru zasnovanom na 3 koraka:
  1. Procena sastojaka. Svaki sastojak se pažljivo procenjuje kako bi se osigurala njegova bezbednost. Već smo izbacili 300 sastojaka iz naših proizvoda, pored još 1300 koje regulišu propisi.
  2. Procena gotovih proizvoda. Pre puštanja na tržište vršimo stroge testove tolerancije u laboratoriji i u realnim uslovima korišćenja.
  3. Kozmetovigilanca. Pažljivo pratimo naše proizvode putem povratnih informacija od kupaca na globalnom nivou.

Kako bismo bili još transparentniji, trudimo se da što jasnije prikažemo sastav naših proizvoda. Zahvaljujući našem rečniku, svi sastojci su objašnjeni.

Sastojci prirodnog porekla označeni su zelenom bojom, a bezbedni sintetički sastojci braon bojom.

U slučaju da ne postoji prirodna alternativa, biće neophodno koristiti sintetičke dodatke kako bi se obezbedila senzorna svojstva, efikasnost i bezbednost naših proizvoda.

Kakav je uticaj sastojaka u vašim recepturama na životnu sredinu?

Od našeg osnivanja 1959. godine, posvetili smo se stalnom unapređenju i to ostaje naš glavni princip — da vam uvek nudimo proizvode zasnovane na stručnoj ekspertizi Botanical Beauty, sa pažnjom prema ljudima i prirodi.

Ne pretvaramo se da smo savršeni, ali smo već postigli veliki napredak, često kao pioniri. Naši šamponi već 20 godina ne sadrže silikone, a čak i danas svi naši proizvodi koji se ispiraju i/ili pene prolaze strogu proveru biorazgradivosti pre izlaska na tržište.

Pored toga, nijedna od naših formula ne sadrži palmino ulje. Od 2010. godine dajemo prednost drugim biljnim uljima, koja omogućavaju zadovoljavajući nivo efikasnosti i smanjenje uticaja na životnu sredinu.

Parabene smo takođe izbacili 2020. godine. Na kraju, jer svaka sitnica je važna, uklonili smo sulfate iz naših gelova za tuširanje. U 2023. godini uklonićemo ih i iz šampona.

Ovi primeri nisu sve, i nećemo se zaustaviti na ovom dobrom putu. Jer briga o životnoj sredini je uvek bila naša glavna motivacija.

AMBALAŽA & EKO-DIZAJN

Kakva je vaša politika u vezi ekodizajna?

Uvek smo verovali da ne postoje male stvari kada je u pitanju izgradnja
bolje budućnosti.

Već dugi niz godina trudimo se da smanjimo uticaj naše ambalaže na životnu
sredinu prihvatanjem pristupa ekodizajna. To znači da dizajniramo naše
proizvode na drugačiji način, koristeći inovacije, s većim poštovanjem prema
biodiverzitetu i naravno bez kompromisa u kvalitetu, efikasnosti i
privlačnosti.

Smanjiti

Naš cilj je da ambalažu svedemo na najosnovnije. Konstantno smanjujemo
upotrebu materijala iz neobnovljivih izvora, kako bismo umanjili uticaj na
životnu sredinu. Dodatna prednost je lakša ambalaža. Naši gelovi za tuširanje i
koncentrisani šamponi su dobar primer: koriste 50 % i 39 % manje plastike nego
klasični gelovi (400 ml). Takođe garantujemo korišćenje papira i kartona iz FSC
sertifikovanih šuma, što obezbeđuje očuvanje biodiverziteta.

Ponovno korišćenje

Dajemo prednost višekratnim i odgovornijim rešenjima, kako bismo ograničili
jednokratnu ambalažu. Za naše sezonske ponude i parfemske kolekcije koristimo
kartonski otpad sa naših proizvodnih lokacija.

Reciklirati

Ništa nije izgubljeno, sve se menja. Odlučili smo da koristimo reciklabilne
i, gde god je moguće, reciklirane materijale. Od oktobra 2020. sve naše boce
prave se od 100 % recikliranog* i reciklabilnog PET-a, što predstavlja godišnju
uštedu od 2600 tona** primarne plastike.

Kada je reč o drugim ambalažama, često biramo staklo jer se može
beskonačno reciklirati.

I pošto vam uvek govorimo istinu, trebalo bi da znate da sa našim lokalnim
partnerima razgovaramo o inicijativama za upravljanje ambalažnim otpadom nakon
upotrebe. Kako? Organizovanjem sakupljanja ambalaže u zemljama u kojima
poslujemo. Jer reciklaža je obaveza.

Ponovno promišljanje

Naš cilj je da nastavimo sa inovacijama i nudimo sve ekološkija rešenja.
Razvili smo liniju proizvoda zasnovanu na ovoj filozofiji. To su naši „Zeleni
heroji“ — proizvodi u ambalaži koja je blaža za planetu.

Da bismo otišli još dalje, naš cilj je da do 2030. godine smanjimo ambalažu
na minimum i globalnu upotrebu plastike za 30 %. Takođe ćemo koristiti
isključivo ambalažu od recikliranih materijala.

* Ne uključuje plastiku u poklopcima, etiketama i pumpicama, ali radimo na
njihovoj zameni recikliranim materijalima.

** Prema podacima za 2020. i 2021. godinu, uključujući poklopce, etikete i
pumpice.

Šta radite da smanjite otpad od ambalaže?

Naš cilj je da nastavimo sa inovacijama i nudimo sve ekološkija rešenja. Smanjenje našeg otpada zasniva se na dva glavna stuba:

Sa jedne strane, činimo sve da promenimo našu ambalažu. Razvili smo liniju proizvoda zasnovanu na ovoj filozofiji: Zeleni heroji — naši najekološkiji proizvodi.

Zeleni heroji su pre svega gelovi za tuširanje i koncentrisani šamponi koji sadrže 50 % i 39 % manje plastike u poređenju sa klasičnim gelovima (400 ml). Zahvaljujući jedinstvenom
sastavu i manjoj veličini ambalaže, ovi proizvodi predstavljaju značajnu inovaciju
u kozmetičkom sektoru. Osim toga, linija Zeleni heroji nudi snažan proizvodni
odgovor koji kombinuje efikasnost i senzornu privlačnost kao alternativu bez
plastičnog otpada.

Takođe smo preispitali
ambalažu naših proizvoda za negu lica. Sada delimično otvorena ambalaža
omogućava uštedu od 40 % kartona. Celofan se postepeno uklanja iz svih naših
proizvoda i početkom 2023. biće potpuno izbačen.

Sa druge strane, kako bismo smanjili naš otpad, dajemo prednost reciklabilnim materijalima.

Od 2020. godine, sve naše boce proizvedene u fabrikama prave se od 100 % recikliranog* i reciklabilnog plastika. To omogućava godišnju uštedu od 2600 tona čistog plastika.

Naš novi kratkoročni cilj je da do 2023. godine integrišemo 40 % reciklirane plastike u sve naše tube. Pravi izazov za ovu vrstu ambalaže!

Tu nećemo stati. Do 2030. godine cilj nam je da smanjimo ambalažu na najosnovnije. Kako? Smanjenjem globalne upotrebe plastike za 30 % i korišćenjem samo reciklabilne ambalaže sa recikliranim materijalima. Takođe istražujemo rešenja za dopunjavanje i ponovno korišćenje ambalaže.

Pratite nas!

* Ne uključuje plastiku u poklopcima, etiketama i pumpicama, na kojima i dalje radimo kako bismo uključili reciklirane materijale. Bočice za sredstva za skidanje laka zbog kompatibilnosti se prave od PET-a, ali su i dalje reciklabilne, i tražimo alternative.

Zašto i dalje koristite plastiku u ambalaži?

Znamo da upotreba plastike izaziva zabrinutost kod nekih potrošača. Ipak, ovaj materijal je često najrelevantniji izbor iz perspektive ekološke analize.

Često ponavljamo: ništa se ne gubi, sve se menja! Sada je sva naša plastična ambalaža, proizvedena u našim fabrikama, napravljena isključivo od 100 % reciklirane i reciklabilne plastike. To nam omogućava da izbegnemo godišnju upotrebu 2600 tona prvobitne plastike.

Istovremeno, nastavljamo da radimo na uključivanju reciklirane plastike u naše zatvarače, etikete i pumpice. Trenutno se bočice od sredstva za skidanje laka prave od PET-a zbog kompatibilnosti. Ipak, ove ambalaže su i dalje reciklabilne i radimo na alternativama.

Zahvaljujući ovoj posvećenosti, već smo na putu da ispunimo ciljeve Evropskog pakta koji zahteva 30 % reciklirane plastike do 2025. godine.

Naravno, ovim velikim korakom nećemo se zadovoljiti. Do 2030. godine naš cilj je da smanjimo ambalažu na najosnovnije, smanjimo ukupnu upotrebu plastike za 30 % i koristimo samo reciklabilnu ambalažu koja sadrži reciklirane materijale.

PROIZVODNA I TROVINSKA POLITIKA

Gde proizvodite svoje proizvode? Da li su svi vaši proizvodi proizvedeni u Francuskoj? U Bretanji?

Kada je reč o našoj priči, razvoj našeg brenda je zasnovan pre svega na željama gospodina Yves Rocher-a da njegovo rodno selo La Gacilly u Bretanji i ceo region napreduju.

To smo i postigli. Kao botaničari, berači, proizvođači i prodavci, već više od 60 godina ponosni smo što ostajemo verni željama našeg osnivača.

„Proizvedeno u Francuskoj“ — za nas je to veoma važno, zato su naša polja i većina proizvodnje uvek ostajali u Francuskoj. Na primer, naša polja i 3 proizvodna pogona u Bretanji nalaze se u krugu od 30 km. Stvorili smo ekosistem koji zapošljava oko 10.000 ljudi.

Danas se 93 % naših proizvoda proizvodi u našim fabrikama u Bretanji.

Preostalih 7 % su porudžbine uglavnom iz Francuske i Evrope, u slučaju da nemamo odgovarajuću tehnologiju. Samo 1,2 % naših proizvoda je razvijeno van Evrope. Ove odluke donosimo uz punu kontrolu našeg internog znanja i receptura koje strogo poštuju naše specifikacije.

Odakle dolaze vaši pokloni?

Kako bismo vam zahvalili na vašoj lojalnosti, redovno nudimo kozmetičke proizvode i poklone koje bira žiri potrošača.

Pokloni koje nudimo kupuju se u različitim zemljama širom sveta, kao što su evropske zemlje i Kina, prema najvišim standardima kvaliteta, tehnologije, znanja i troškova. Svi se proizvode u skladu sa mapama proverenih procedura, sa ciljem da se smanji uticaj na životnu sredinu, obezbedi kvalitet, ali i bezbednost za vas i ljude koji ih proizvode.

U tom kontekstu, jasno i transparentno smo definisali vrednosti i obaveze koje naši partneri moraju poštovati: http://www.groupe-rocher.com

Da li su vaši pokloni razvijeni u skladu sa vrednostima i obavezama koje zastupate?

Ne pretvaramo se da smo savršeni, ali naši timovi su se obavezali da svake godine definišu ciljeve napretka:
  • Smanjiti pakovanje poklona
  • Koristiti samo odgovorno nabavljen papir i reciklirane kutije
  • Ne koristiti materijale životinjskog porekla
  • Ne koristiti određene materijale koji su štetni za planetu
  • Pojačati naše sisteme transparentnosti
  • Saradnja sa ograničenim brojem dobavljača radi održivih i efikasnih odnosa
  • Sprovoditi obimne regulatorne kontrole i funkcionalna testiranja
  • Posećivati fabrike kako bi se obezbedili dobri radni uslovi i poštovanje bezbednosnih normi

Kliknite na sledeći link: http://www.groupe-rocher.com, gde ćete pronaći detaljne vrednosti i obaveze koje naši partneri moraju da poštuju.

Kako uspevate da nudite prirodne i efikasne proizvode po tako pristupačnim cenama?

„Lepota za sve“ je naš glavni motiv od prvog dana. Naša tajna je u kontroli celog lanca od prve posejane semenke do nanošenja proizvoda na vašu kožu.

Mi smo botaničari, sakupljači, proizvođači i prodavci već više od 60 godina.

Ovo francusko know-how ilustrovano je sledećim tačkama:

  • neiscrpna botanička bašta sa više od 1500 biljnih vrsta
  • 60 hektara organskih polja u La Gacilly u Bretanji
  • 3 fabrike u Bretanji sertifikovane za kvalitet, ekologiju i bezbednost
  • efikasne formule razvijene u našim laboratorijama od strane strastvenih stručnjaka
  • ambalaža dizajnirana u skladu sa ekodizajnerskim pristupom
  • više od 350 miliona proizvoda distribuiranih svake godine u 90 zemalja
  • sopstvena distributivna mreža
  • prirodna muza: Priroda

Pošto nam je stalo do svega — od sadnje do distribucije, obezbeđujemo kvalitet i istovremeno smanjujemo troškove. To je ono što zovemo „pravedna cena“.